نماشویی ساختمان با طناب

با پیشرفت های صورت گرفته در حوزه خدمات نماشویی ساختمان دیگر احتیاجی به استفاده از نماشویی ساختمان با داربست و دیگر لوازمی که هزینه های اضافی را برای کارفرما به همراه دارند نخواهد بود.

در حال حاضر با استفاده از تکنیک های نوین نماشویی ساختمان با طناب، اپراتور یا فردی که اجرای عملیات نماشویی ساختمان را به عهده دارد، با به کارگیری طناب از بالای ساختمان فرودهای متناوبی خواهد داشت و نمای سازه را با استفاده از ابزارهای خاص تمیز کرده و فرآیند نماشویی ساختمان را انجام می دهد.

در این حالت، فرد اشراف کاملی به تمامی نقاط نمای ساختمان یا سازه دارد و خدمات نماشویی ساختمان به بهترین نحو ممکن انجام می گیرد. علاوه بر مزیت های اقتصادی ای که روش نماشویی ساختمان با طناب به دنبال دارد، ایمنی بیشتر از دیگر مزایای آن به حساب می آید.

 

نماشویی ساختمان با بالابر

در برخی مواقع که امکان استفاده از نماشویی ساختمان با داربست یا طناب وجود ندارد می توان از نماشویی ساختمان به وسیله ی بالابر های صنعتی جهت دسترسی به نقاط موجود در ارتفاع کمک گرفت که قدری هزینه بر است.

نماشویی ساختمان با واترجت ۲۵۰ بار

یکی از روش های مرسوم در امر نماشویی ساختمان بهره گیری از واترجت با فشار مناسب می باشد که می تواند تا حدود زیادی آلودگی ها و جرم ها را از روی نما بزداید. معمولا برای شستشوی نمای ساختمان (سنگی، آجری، سیمانی، کنیتکس، کامپوزیتی و …) از دستگاه های سه فاز با فشار ۲۵۰ بار در نماشویی ساختمان استفاده می شود.

 

نماشویی ساختمان به روش واترسندبلاست

در برخی مواقع که جرم های عمیقی بر روی سطح نمای ساختمان تشکیل می شود و با دستگاه واترجت رفع نمی شود، جهت نماشویی ساختمان و شستشوی نما بایستی از روش های دیگری کمک گرفت تا با مکانیزم لایه برداری سطحی بتواند تمامی آلودگی ها، چربی ها، رنگ و زنگ آبه را در فرآیند نماشویی ساختمان از بین ببرد.

یکی از این روش ها نماشویی ساختمان با دستگاه واترسندبلاست است که بیشتر با نام سندبلاست شناخته می شود. در این روش نماشویی ساختمان از مواد مصرفی سیلیسی مخصوص (SiO2) با اندازه دانه یا مش مناسب استفاده می شود که به همراه آب و دستگاه واترجت ۲۵۰ بار با فشار به سمت سطح مورد نظر پرتاب می شود و تمامی آلودگی های موجود بر روی سطح نما را از بین می برد.

این روش در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد و یکی از کامل ترین روش های نماشویی ساختمان و سازه های سنگی، آجری و بتنی می باشد که احتیاج به تخصص خاص خودش را دارد و باید با ظرافت خاصی اجراء شود تا خسارتی متوجه زیرلایه های سازه نشود.